“bug out overlevingsuitrusting beste overlevingsuitrusting van 2017”

The worker (a machine endowed with a brain that can be used for fragments of time) is paid for his or her occasional, temporary services. Work time is fragmented and cellularized. Cells of time are put up for sale online, and business can purchase as many of them as they want without being obligated in any way to provide any social protection to the worker. Depersonalized time has become the real agent of the process of valorization, and depersonalized time has no rights, no union organization, and no political consciousness. It can only be either available or unavailable – although this latter alternative remains purely theoretical inasmuch as the physical body still has to buy food and pay rent, despite not being a legally recognized person.
Onze 7 principes vormen één geheel. We hebben ze alleen van elkaar afgezonderd voor de goede orde en de stijlelegantie. Maar alle 7 principes zijn onlosmakelijk aan elkaar gekoppeld, al vormen een paar principes (vooral 1, 2 & 3) wellicht de voorwaarde voor een paar andere. Zoals reeds gezegd hebben we de principes niet technisch uitgewerkt. Dat valt buiten onze competentie. Die uitwerking is eigenlijk ook geen politieke kwestie. De 7 principes moeten wel democratisch worden goedgekeurd en regelmatig worden bevestigd (bv. om het jaar).
In principe sprak men luidop tegen elkaar. Maar de mensen stelden (vele eeuwen later) vast dat ze ook luidop tegen zichzelf konden spreken en zo hun eigen gedrag konden beïnvloeden. En nog later bleek dat je ook stilzwijgend met jezelf in interactie kon treden. Hier ligt de basis van het Ego: een vorm van linguïstisch gedrag waarbij je op jezelf inwerkt. Ook in de ontogenese bij kinderen, zo toonde de beroemde Sovjetpsycholoog Lev Vygotsky (1896-1934) aan, gaat het sociale spreken vooraf aan het luidop ‘egocentrisch’ spreken, wat dan geïnternaliseerd wordt tot de innerlijke spraak of zelfdialoog, het eigenlijke denken. Het Ego is ongetwijfeld één van onze belangrijkste uitvindingen (zie sub).
Depressie. Het kan zijn dat de uiterlijke wereld niet overeenkomt met de Nieuwe, hoger vibrationele jij. Het voelt niet zo goed aan daarbuiten. Je verliest ook lagere, duistere energieën en je “doorziet” hen. Hou vol!
The Toukiden series tells the tale of humanity’s last stand for survival against demonic, soul-devouring Oni. As revealed in Toukiden: The Age of Demons, humanity was protected for centuries by a secret clan of warriors, the Slayers, trained to dispose of the supernatural threat before it could consume the world. An event known as the Awakening cau
Harbrand, de ridder die voor zijn vrome koning Karel de zee was over­gestoken, maar die zelf alleen in de dood geloofde, zat het dichtst bij het vuur en dommelde al bijna in. Wel merkte hij nog dat zijn met­gezellen als vanzelf in maritieme termen, voor­beelden en metaforen waren vervallen. Het volgende stadium van hun reis, het grote meer van Ana dat zich een boogscheut verderop spiegelend en zwijgend overgaf aan het strelende licht van de Maan, had zich kennelijk al in hun gesprekken genesteld. Was dit een goed of een euvel teken?
Maar goed, ik ga zo boodschappen doen en daarna kan ik met de moed der wanhoop in huis verder: ik kan me nog druk maken met verven, een badkamer helemaal op orde maken, een paar deuren van kasten gangbaar maken, een paar vierkante meter betegelen. In een deur moet ik een nieuwe deurkruk maken, enzovoort.
‘Wat is dit?’ Het klonk wat weifelend. Miranda was inmiddels weer terug­gelopen naar de verzameling dozen die midden in de studeerkamer opgestapeld stonden. Ze hield een stuk papier vast dat zo te zien een haastig geschetste tekening bevatte met veel zwart. Het kwam Laura op het eerste gezicht niet bekend voor.
In the last year of the dotcom decade, when the techno-apocalypse was announced in the guise of the Millennium Bug, dark clouds were looming in the clear skies of the self-appointed ‘new economy’. The social imagination was so charged with apocalyptic expectation that the myth of the global techno-crash sent a thrilling wave of anticipation around the world. Although the announced apocalypse went by the name of the ‘Millennium Bug’, when the clocks turned twelve on the night of the millennium itself, the absence of any cataclysmic event left the global psyche teetering on the brink of an abyss of the collective imagination. A few months later, in spring of the year 2000, the dotcom crash ushered in the slow-motion collapse – a collapse that, in one way or another, has never been really overcome – despite Bush’s infinite war, despite the proclaimed recovery.
Voor het eerst sinds jaren ontwaakte Zohra uit een droom­loze slaap. Onder haar lichaam knerpte een bed van keien. Ze had barstende hoofdpijn, was misselijk en gedesoriënteerd. Haar zicht was wazig. Op haar armen en aangezicht vielen druppels. Ze keek naar de hemel. Het regende zachtjes. De randen van de wolken glansden als een neon­reclame. Ze kon onmogelijk zeggen of het licht van de zon of de maan afkom­stig was. Ze ging rechtop zitten.
Er zijn ook kinderen, jammer genoeg, die een onaangename indruk maken: kijken me vanaf de eerste keer aan met een blik voor weerzin of angst en werken dan niet mee. Als een kind krijst kun je nog goed naar de longen luisteren, maar de buik beoordelen bij een kind dat tegenstribbelt en tekeer gaat is soms onbegonnen werk. Dan komt er in de status “not able to co-operate” te staan. En dan doe ik de volgende keer het onderzoek nog eens.
Het bleek ineens dat het Ministry of Health van Ghana een ernstig tekort aan testmaterialen heeft en dat er allang een policy is om niet meer op verzoek te testen, maar alleen bij zwangeren en bij bloeddonoren.
Met zijn hoofd zwaar in zijn handen leunde Berend op de toonbank. Er was nog geen enkele klant geweest, hoewel het briefje niet meer op de deur hing. Willem zou die middag nog even langskomen, had hij gezegd, maar Berend vroeg zich af of zijn broer het had gemeend. Berend zuchtte en keek op de klok. Zijn ogen schoten onwillekeurig naar links, naar het portret dat ernaast hing. Pa staarde hem doordringend aan in zwart-wit. Berend keek terug, zonder te knipperen. Hij draaide bij, hief zijn kin op en keek het portret strak aan.
Er kunnen enkele radicale ideeën zijn, maar ze zullen door het massabewustzijn ondersteund worden, wanneer de verschuivingen beginnen plaats te vinden.  Er zal een toename van zowel eensgezindheid als conflicten zijn, zoals sommigen die dieper in de controle opgaan om te proberen aan de oude vormen vast te houden.  Dit maakt allemaal deel uit van het proces.
Natuurlijk had ik ook mijn dagboek met afdrukken. Het was al oud, het had een muffe geur, natuurlijk verval had zijn werk gedaan. Verbleekt door licht, aangetast door zilvervisjes en vocht, doorgelopen inkt en om zich heen vretende lijm, papier dat van nature organisch was en dus tot stof verging, het was allemaal niet voor de eeuwigheid.
2. Eerste druk juni 2015 Seksverslaving en de partner dan? ©2015 Jaco van Heemskerk Dit is een eigen uitgave van: Praktijk Puur leven info@puur-leven.com www.puur-leven.com Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand, of openbaar gemaakt, in enige vorm of enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopiëren, opnamen, of enige andere manier, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de auteur.
Willem schudde zijn hoofd en wees met zijn mes op Berends lege bord. ‘Ik weet niet wat je hebt, maar eet nou maar.’ En met de zijkant van zijn vork drukte hij de saucijs langzaam in twee stukken. In de volgende, langgerekte kreet, klonk pijn en afgrijzen.
Het vrouwtje aarzelde, liep wat achteruit maar gaf tenslotte toch toe. Met een vermoeid gebaar wees ze op een van de stoelen die om een aftands bureau gegroe­peerd stonden. ‘Zit. Natsuko.’ Haar naam. Ze gaf Laura een kort knikje.
Naar een minder materiële definitie van het huwelijk geldt hetzelfde voor het krijgen van andere materiële bijprodukten dan kinderen. Voor het schrijven van boeken, toneelstukken, het schilderen van schilderijen, het bouwen van huizen etc. is het niet nodig sexueel te zijn. In tegendeel zal het uitstellen van de daad de subliminale kultuur van het scheppen tonen als een spel van sexuele aantrekking zonder met de sexuele daad bezig te zijn (aldus de sex in feite bevrijdend van zijn kulturele isolement). Dezelfde manier als waarop een haan veren kan hebben om zijn sexuele uiterlijk te verbeteren, kan de kultuur religie hebben om de sexuele belangen te beschermen. Door de kultuur van het celibaat kan het dierlijke belang van het materiële huwelijk worden gedekt. Religieus wordt dit het sacrament genoemd, wetenschappelijk professionele betrokkenheid en politiek lidmaatschap van de partij. Alles tesamen brengt de kultuur heel wat meer voort dan het enkel overeenstemmen naar het natuurlijk instinct terwille van nageslacht. Ook falend kultureel bij te dragen omdat de eigen ontvankelijkheid is geblokkeerd, de vitaliteit van de continentie niet funktioneert of kulturele invloeden de inspiratie hinderen, kan men zijn toevlucht zoeken in de hulp van ‘doktoren’ of adoptie van de kulturele produkten van een ander. Op deze manier kreeg het Westen allerlei buitenlandse leraren, terwijl de vreemde landen allerlei westerse hulp en uitrusting kregen. Hoewel eveneens net zo betwijfeld, kan iedereen kortgezegd door integratie van de wereldkultuur vooruitgang boeken ondanks de vruchteloze huwelijken van een eenzelvige kultuur. Wat geldt voor artsen die fysiek vruchteloze echtparen helpen kan ook waar zijn voor leraren en autoriteiten die andere kulturen helpen om vooruit te komen: als er een gemeenschappelijk begrip van orde is naar het goddelijke van de eeuwige waarden kan al het vreemde en betwijfelde worden getolereerd.  
Vannacht sloop ik, ongezien, langs de rand van het dorp, het bos in, tot ik de weide bereikte. Ik aarzelde een minuut, mischien slechts vijf seconden, voor ik neerknielde op de sombere grafsteen met Janneke’s naam, en me liet overspoelen door Janneke’s indrukken.
‘Loos je zaad maar in die snol. Voor een trein springen? Voor jou? Ben je niet goed snik? Ik heb de hel gezien en ben ontsnapt. Dat nooit meer. Je spullen liggen morgen op straat, bij mij kom je er niet meer in!’ Ze hinkte met de ambulancebroeder mee. ‘Auf nie wiedersehen!’
Het uitmoorden van Christenen in de gehele wereld en speciaal in het Oosten het interesseert U geen ene zier, want U alsook die vrienden van U in Sinterklaaspakjes heb ik er nog geen woord over horen spreken. Maar bij het woord moslim of ‘Vluchteling’ daarentegen, staan Heer Buma en zijn Sinterklaas vrienden in de voorste geledingen om hun door Achterlijkheid verkregen onzin te verkondigen.
Zohra knipte haar hoofdlamp uit. Lieven deed het­zelfde. Nu kwam het erop aan om geen fouten te maken. Geen bruuske bewegingen, geen geluid. Samen slopen ze de laatste trappen op. Zohra omklemde haar glazen machete met beide handen. Ze voelde de randen door haar trui in haar handpalm snijden, maar schonk geen aandacht aan de pijn. Onoplettendheid kon dodelijk zijn in deze fase.
Het verhaal van Jamal Malik, een jong weeskind dat besluit deel te nemen aan de Hindi versie van het programma ‘Who Wants to be a Millionaire’. Het hele land kijkt toe terwijl Jamal nog maar één vraag verwijderd is van de hoofdprijs. Tijdens de pauze van het programma gebeurt er echter iets waar Jamal niet op had gerekend; hij wordt gearresteerd, omdat de politie zeker weet dat hij de boel aan het oplichten is. Ze kunnen het niet geloven dat een straatjongen zoals hij zoveel kennis heeft. Vastberaden zijn onschuld te bewijzen vertelt Jamal verhalen over de krottenwijk waar hij samen met zijn broer opgroeide, de avonturen die ze beleefden, ontmoetingen met bendes en hij vertelt over zijn vroegere liefde. Elk hoofdstuk in zijn verhaal is een wonderbaarlijke sleutel naar het antwoord op elk van de vragen. Verwonderd over zijn verhalen vraagt de politie zich af wat een jongen als hij – zonder een schijnbaar verlangen naar rijkdom – op zo’n spelvertoning doet. Als de laatste vraag beantwoord moet worden krijgen ze, samen met ongeveer negentig miljoen kijkers antwoord op deze vraag…
Er hangt nog altijd iets mysterieus over ons tegenwoordig charisma-begrip. Dat heeft uiteraard ook te maken met het gegeven dat charisma voorheen eeuwenlang gold als een bovennatuurlijke gave, Gods genadegave. Charisma wordt tegenwoordig gezien als een sterke persoonlijke aantrekkingskracht die iemand uitoefent op andere mensen. M.a.w. als een bepaalde moeilijk onder woorden te brengen uitstraling die uitgaat van een bepaald persoon, een charisma die wordt ervaren als een bepaalde begeestering. Die uitstraling gaat uit van een zekere lichaamstaal, lichaamshouding en min of meer gestileerde gebaren die de charismaticus bewust of onbewust hanteert (daar waren Mussolini en Hitler precies zo sterk in). De charismatische persoon is doorgaans qua fysiek groot en letterlijk hoogstaand: hij spreekt letterlijk vanuit de hoogte (een balkon of podium bijvoorbeeld). Charismatische persoonlijkheden beschikken over charismatisch gezag of leiderschap, één van de drie vormen van (legitiem) leiderschap of gezag die de reeds genoemde socioloog Max Weber onderscheidde in zijn studie van het verschijnsel van de ‘bureaucratie’. Deze vorm van gezag is enkel gebaseerd op de persoonlijke kwaliteiten van de leider en de erkenning daarvan door zijn volgelingen. De twee andere vormen van gezag zijn, volgens Weber, traditioneel gezag dat gebaseerd is op de afkomst van de leider en rationeel-legaal gezag dat stoelt op de positie die de leider rechtsmatig bekleedt.
Op het Immigration Office werden we vriendelijk ontvangen. Ik moest nog eens weer een formulier invullen. En toen werd gevraagd wat de bedoeling was: ik antwoordde dat ik mijn verblijfsvergunning nodig had en dat ik die graag wilde ophalen. Of het een herhaling was of de eerste keer? Ja, dit zou mijn eerste verblijfsvergunning worden. Maar die gaven ze in Bolgatanga nooit af. Daarvoor moest ik in Accra zijn. Ik had dus weer twee maanden voor niks gewacht of grond van een gedane loze toezegging. Ik was weer niets opgeschoten. Alles wat ik doe, werken en een aanstelling hebben is eigenlijk illegaal. Bovendien wordt er tegen de afspraken in of helemaal geen of veel te laat of maar een deel van het salaris uitbetaald.
Hij moet met mededogen naar zichzelf leren kijken en alle facetten ervan in zichzelf leren inleven en aanvaarden als zijnde van zichzelf, bij hem horend. Dan ook kan hij de verantwoordelijkheid leren nemen voor zijn eigen leven, inclusief de beperkingen en frustraties die het leven nu eenmaal inhouden. Leren in de zin dat hij leert inzien dat hij zelf in staat is gedrag te ontwikkelen dat onafhankelijk is of los staat van het trauma.
Op zoek naar een goedkope en eenvoudige manier om wat Partylichtjes te maken? Zoek dan niet verder want hier is de goedkoopste en eenvoudigste manier om vervolgens jezelf! Vaardigheden die je niet nodig hebt voor deze Instructable: soldering Kennis v
Het lijkt nochtans vanzelfsprekend de leefgewoontes van de eerste mensen af te leiden uit het sociaal gedrag van de mensapen, in het bijzonder de chimpansees. En vinden onderzoekers bij dieren gedragingen die gelijkenis vertonen met soortgelijk gedrag bij de mens, dan wordt dit meteen biologisch-genetisch geduid, alsof het ganse gedrag van dieren aangeboren zou zijn en zij geen leervermogen zouden hebben. En in één beweging wordt dit homoloog gedrag van mensen dan ook maar als genetisch vastliggend beschouwd. Binnen zo’n evolutionaire redenering verbindt Barbara Smuts (1995) het ontstaan van het latere patriarchaat en het geweld op vrouwen rechtstreeks aan de woongewoontes bij de primaten: patrilokaal (meisjes verlaten om te paren hun oudergemeenschap of parent group, mijns inziens is het beter te spreken van de moedergemeenschap, omdat alleen het moederschap met absolute zekerheid kan worden vastgesteld; jongens blijven bij de oudergroep) óf matrilokaal (de meisjes blijven bij de oudergroep; de jongens verlaten hun oudergroep). Zij gaat ervan uit dat onze voorouders patrilokaal leefden, omdat onze naaste verwanten (orang-oetan, gorilla, chimpansee en bonobo) patrilokaal zijn, in tegenstelling tot de meeste zoogdieren en de meeste primaten die matrilokaal zijn. Van onze naaste verwanten zijn alleen de bonobovrouwtjes in staat mannelijke agressie te bedwingen, wellicht omdat ze de tijd krijgen hechte vrouwelijke coalities te vormen waar de mannetjes niet tegen op kunnen. Primatenmannetjes zijn doorgaans groter dan de wijfjes (seksueel dimorfisme, i.e. de fysieke verschillen tussen man en vrouw van een soort) en daar hoort de regel uit de dierenwereld bij dat hoe groter het seksueel dimorfisme, hoe groter de agressie tussen mannetjes en ook de agressie van mannetjes naar vrouwtjes. Hoge reproductieve variantie tussen de seksen (b.v. bij de primaten en bij de mens: mannetjes kunnen veel meer kinderen verwekken dan vrouwen) leidt veelal tot veelwijverij die maakt dat sommige mannen meer kinderen verwekken en andere mannen niet aan de bak komen, maar ze werkt via natuurlijke selectie ook seksueel dimorfisme in de hand: mannen gaan fysiek sterk van de vrouwen verschillen. Menselijke mannen zijn b.v. groter en wegen 12% meer: dat is een eerder bescheiden dimorfisme. Bij de meeste mensapen is het seksueel dimorfisme echter beduidend groter (uitgesproken typisch is dit voor de gorilla). De situatie van reproductieve variantie leidt tot een gevecht voor de vrouwtjes (die zijn door hun mindere vruchtbaarheid – menstruatiecyclus en periodes van zwangerschap – als het ware met minder). In deze rivaliteit en competitie zijn het de grote en sterke mannetjes die het halen, met als gevolg dat de eigenschappen van mannelijke grootte en sterkte selectief doorgegeven worden aan de volgende generaties en op de duur dus eigenschappen worden van de soort. Mannetjes gaan ook meer risico’s nemen en zich agressief opstellen tegen de ‘boss’, zoals we dat zien bij jonge chimpansees die op de duur de ‘boss’ gaan onttronen. Op die manier verhogen ze hun kans om te paren met zoveel mogelijk vrouwen en vermijden ze te falen in de reproductie. Analoog hieraan kan vastgesteld worden dat dieren die in hun eigen territorium niet genoeg voedsel vinden meer kans hebben zich voort te planten als ze het risico lopen in een vreemd territorium voedsel te gaan pikken en de agressie van de leden van de andere soort of groep trotseren. De succesvolle weerstand van de bonobovrouwtjes tegen mannelijke agressie laat evenwel zien dat seksueel dimorfisme dus niet altijd leidt tot een situatie waarbij het altijd de grotere en sterkere mannetjes zijn die winnen bij een agressief interseksueel conflict.
Er zijn in Bawku veel scholen, en veel leraren. De leraren hebben samen een Credit Union, een soort boerenleenbank. Als ze elke maand een deel van hun salaris storten op rekening van de Credit Union komen ze na een half jaar in aanmerking voor een lening. De Credit Union bestaat nu 25 jaar. Afgelopen week vierden ze dat al met het aanbieden van een gift aan onze kinderafdeling: veel eten, verder brood, gecondenseerde melk, stukken zeep, WC rollen, chocolademelk poeder. Dit weekend is er een manifestatie in de grootste middelbare school van Bawku voor alle leraren uit de wijde omgeving. Ons ziekenhuis zou daar ook een bijdrage aan leveren.
Deze regel, inbegrepen in de regel van het veilig spel, heeft een aparte beschouwing nodig. Enkel op veilig spelend is het vergeten makkelijk daar de kultuur de voorzorg zou zijn. Niettemin is het wijs met de wildernis der natuur rekening te houden. Velen geloven in het weerleggen van de noodzaak der kultuur. Onachtzaam zijn kan betekenen dat men zijn leven verliest of tenminste onherstelbare schade lijdt. Het schijnt dat men door ervaring moet leren zo dat de wijsheid door schade en schande bereikt wordt. Te beweren echter dat men alles zelf moet ervaren is iets anders. Preventie van de één of andere soort moet er zijn en zijn aanvang nemen in de opvoeding van de jeugd naar de eeuwige waarden die op zichzelf de beste voorzorg vormen. Omdat eenvoudigweg onthouding van illegitieme sex, het doden van dieren, gokken en intoxicatie niet algemeen verwacht kan worden, daar het eenvoudig wordt getolereerd door de wet als een compromis met de primaire driften, moet een soort van ‘vertaling’ van het uiterste van de waarden worden onderwezen. Zoals gezegd, het algemeen begrip van rein, waarheidlievend en zorgen, respectievelijk voorbehoeding, matiging, het altruïstische en geweldloze benadrukkend kan indirekt het maagdelijke, de geheelonthouder, de belastingbetaler en de vegetariër met respekt belonen. zo bereikt men het bekrachtigingsschema nodig om de noodzaak van verdere preventieve maatregelen te voorkomen. Duidelijkheid over de fundamentele waarden is liefde terwijl moraliseren voor de verdwaasden kan worden beschouwd als zijnde te laat. De noodzaak van prediking vermijdend bestaat de enige juiste oplossing eruit te leven naar de waarden en ze zo te bewijzen door het voorbeeld. (afb.). Zo zal de last der moralisering lichter wegen. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *