“beschermer overlevingsuitrusting beoordelingen overlevingsuitrusting overschot”

Saveer sluit mensen op in hun eigen denkwereldje. Stel je dan voor dat ons energetische kern-lichaam ergens ligt aan een monitor in een hal, met een virtual reality bril op en wij niets van dit kern-lichaam afweten en zo de ervaring van het leven hebben.
Vuur: het maken van vuur is een belangrijke moraal booster, niet alleen zal het je warmte en licht geven, maar het zal je ook een rustgevend gevoel brengen. Het zal je in staat stellen om water te zuiveren en om zeer snel iemand te waarschuwen door je vuur bakens aan te steken. Een gouden regel om een vuur aan te steken is om genoeg hout te sprokkelen en wanneer je genoeg denkt te hebben, zeker drie keer zoveel nog bij te halen. Het is ook van het grootste belang om een gecontroleerd en een niet te groot vuur aan te leggen. Voor één persoon is het voldoende dat het vuur maar zo groot is als je beide handen naast elkaar (20 x 20 cm ). Een vuur aan leggen is één zaak, maar het is zeker niet de bedoeling om het volledige bos af te branden.
Een paar dagen geleden kwam de hoogste baas van de Presby ziekenhuizen nog even langs:  Hij had de uitnodigingen bij zich die hij had geschreven voor de studentes. Helaas één ervan met een verkeerde datum erop, een ander met een verkeerde postcode. Ik heb het zo gelaten.
Heer Buma (afgekort) een veilige Samenleving creëert men niet door vooraan in de Kerk te zitten en te luisteren, maar vooral te gehoorzamen wat een ‘Geestelijke’ U opdraagt te doen ! Als U die ‘Geestelijke’ voor U ziet staan met zijn Sinterklaaspakje aan. Met zijn tierlantijntjes om zich heen hangen. Met zijn paarse schoentjes aan. Met zijn witte sokjes en witte handschoentjes aan. En last but not least met zijn kanten onderbroekje aan. Heer Buma gaat dan bij U geen ‘lichtje’ branden ! Deze Kerkelijke dwazen sturen het CDA alsook U dus aan. Een hoop onzin en leugens over asielzoekers worden vervolgens als waarheid verkondigd en Heer Buma brengt de boodschap verder het land in. Heer Buma dan dient U toch niet het belang van het Eigen Volk, dan bent U toch bezig om diensten te verrichten voor ‘Geestelijken’ in Sinterklaaspakjes. Het gaat ook nog eens met zo’n enorme geestdrift, dat men gerust mag spreken van Opoffering en Genocide op de Eigen Bevolking. Dat U dit niet ziet zegt ons, dat U een totale moorddadige Vol-Idioot bent.
De lucht leek te knetteren van de energie en toen Laura een blik omhoog wierp, zag ze de vonken daad­werkelijk van de beide entiteiten afspringen. Ze sloot haar ogen, voelde in gedachten naar Peter en vond hem onmiddellijk. Hij was de warmtebron in de kamer waar de Shinigami de vrieskou was. Tot nu toe leken ze gebalanceerd, maar ze voelde de wanhoop. Zijn stem drong tot haar door, kalm in het centrum van de storm.
‘Bij wie ligt jouw loyaliteit, Meyago Niloo?’ vroeg hij en hij boog voor­over, drukte haar hoofd naar achteren zodat hij haar in haar ogen kon kijken. ‘Ben je werke­lijk een Kiteh-hoer, zoals de rapportages doen gelo­ven?’
Daar ging mijn angst niet over. Het kind bewoog in me, groeide, ik wist dat het in orde was. Ik wurmde me op mijn andere zij en probeerde in het halfduister zijn ogen te zien. ‘Ik blijf de uitzettingen doen.’
39. Data voor onderzoek • Bij de eerste keer invullen wordt akkoord gevraagd voor gebruik gegevens voor wetenschappelijk onderzoek (optioneel) • Gemiddeld geeft 92% toestemming • Dit levert veel waardevolle data op voor onderzoeksdoeleinden
Waarschuwing: deze pagina is een automatische vertaling van deze pagina oorspronkelijk in het Engels. Let op: aangezien de vertalingen worden gegenereerd door machines, zullen niet alle vertalingen perfect zijn. Deze website en haar webpagina’s zijn bedoeld om gelezen te worden in het Engels. Elke vertaling van deze website en haar webpagina’s kan onnauwkeurig en onnauwkeurig zijn bij geheel of gedeeltelijk. Deze vertaling is bedoeld als een service.
Niet alleen moet je iets uitzonderlijks schrijven (of juist iets heel stupide). En daar heb ik de mogelijkheden niet meer voor. Het heeft aan de andere kant ook geen zin om maanden en maanden te werken aan een boek omtrent de redenen waarom de 3de Wereldoorlog voorlopig nog niet is uitgebroken. Wanneer dan bij effectieve publicatie (nadat ook nog de uitgever weken gezeurd heeft om overal je pluralis majestatis – “we” – te vervangen door een zelfverzekerd “ik”) blijkt dat reeds 34 steden in puin & as zijn gelegd en de Duitsers & de Russen Polen al onder elkaar hebben verdeeld.
Vroeg of laat moet iedereen die werkt aan een materiëel leven van verplichtingen en genoegens terugtreden en bij zichzelf te rade gaan. Gegeven een juiste identificatie in de religieuze, wetenschappelijke en de politieke sfeer, zal de persoon er in slagen de tijdelijke schizofrenie te boven te komen. Het moet worden geleerd dat om succesvol te mediteren een zeker programma moet worden gevolgd: zekere lichamelijke oefeningen moeten worden gedaan om het lichaam onder de kontrole te houden van een stabiele konditionering naar de tijd, zodat de opstandige geest ontregeld door de materiële aantrekking tot rust kan komen, geen direkte uitdrukking krijgt en leert het meditatieprogramma en de daarbij inbegrepen God van de Tijd te dienen. Ook moet het duidelijk zijn dat dat alleen maar succesvol kan geschieden met behulp van de leerspreuken van de meditatie die het belang benadrukken van hartelijkheid en bescheidenheid zoals ‘breng de parel van de geest in de lotus van het hart’ en ‘alle eer aan Hem die de vorm van de Tijd heeft aangenomen, de rustplaats is van alle leefwerelden, de onderwerper is van alle levende wezens en de hoogste goddelijkheid waarop ik mediteer’. Naast de algemene gebeden voor de vader die in de hemel is en de heilige moeder kunnen andere elementaire begrippen van waarheid het denken zichzelf helpen te reorganiseren om vrede, goedheid en associatie te vinden, de sociale problemen uitwerkend in de geest. Het is ook van belang om te hebben geleerd niet het innerlijke, spirituele te gebruiken als vlucht uit de sociale werkelijkheid. In feite is het alleen maar na het naar behoren gewerkt te hebben dat men goed rust. Met een slecht geweten is het moeilijk om te mediteren. Meditatie is een hoger stadium van persoonlijke evolutie die hogere eisen stelt aan de individuele verantwoordelijkheid. Voor iedere tempel en kerk is er een ritueel van toenadering en een tijdslimiet. B.v. langer mediteren dan één uur, lichamelijke oefening of niet, kan aanleiding geven tot ernstige psychiatrische moeilijkheden de noodzakelijke werkelijkheidstesten missend. Experimenteel is het aangetoond dat iedereen kan hallucineren onder omstandigheden van sensorische deprivatie en sociale isolatie. Het is een straf die gebruikt wordt voor gevangenen en psychopaten en om dat te ervaren als een positieve bevrijding moet men zich ontwikkelen tot een onbuigzame kluizenaar. Verstorven naar ontzeggingen kan de asceet tot veel inzicht komen aangaande God en zijn eigen ziel, maar zonder de juiste voorbereiding onder leiding van een geestelijke leidsman zal men zeker een mislukking zijn qua zelfbeheersing. Om alleen te kunnen zijn moet men zeer sociaal zijn daar de hele wereld moet worden geïnternaliseerd. Niettemin zal alleen het alleen zijn het lichaam en de besturende geest alle vrijheid geven om de eer, de geestelijke en de lichamelijke gezondheid te ontwikkelen en te handhaven die de gerijpte optie eigen is. Zoals de ene helft van de lichamelijke aandoening kan voortkomen uit disharmonieuze konditionering, kan de andere helft zijn voortgekomen uit de afhankelijkheid in de onrijpe staat. Uiteindelijk zal iedereen het er over eens zijn dat niemand volledig vrij is van de misère en dat er alleen maar een gelegenheid bestaat om het lichaam en de geest zich te laten herstellen, terwijl er nooit een echte kans bestaat te ontkomen. Zelfs de dood biedt geen garantie van niet-continuering in het hiernamaals. Gewoonlijk bereikt men datgene waar men wilde zijn terwijl niet-zijn moeilijk voorstelbaar is. Men kan het lichaam verliezen maar niet het spoor dat men achterlaat. 
‘De ouderen verspilden enkel kostbare voorraden energie en voedsel. Onacceptabel. De jongere mannen waren gevaarlijk, want niet alleen sterk maar ook gevormd naar patriarchale standaar­den. Dat strookt met de zienswijze van mijn bouwers voor de opvoeding van de kinderen, dus moest ik ze opruimen. Van de vrouwen had ik eieren nodig met jullie specifieke genetische weerstand tegen de virussen die in de lucht zweven. Het oogstproces in deze omstandigheden is niet optimaal, ze hebben het niet overleefd, maar ik heb gelukkig voldoende eieren geoogst.’ Ariadne glim­lachte naar hem. ‘Het zaad dat ik op het oog had, dat heb jij me gegeven. Dus ben je niet nuttig meer, gewoon het laatste obstakel. Maar niet lang meer.’ Ze drukte een korte kus op zijn voor­hoofd en liet daarna zijn slappe lichaam op de grond glijden.
Bij onze daarnet gemaakte opmerking over seks gaat de lezer uiteraard de vinger opsteken: werd seks bij de eerste gemeenschappen onderdrukt? We hebben reeds aangehaald dat gezien de omstandigheden de mensen in eerste instantie hun tijd moesten besteden aan het vergaren van voedsel. Kortom, bij daglicht hield men zich bijna uitsluitend met voedselproblemen bezig. Daardoor werd seks vermoedelijk een afgezonderde tijdsbesteding die vooral bij valavond en ’s nachts bedreven werd (wat in onze tijd nog altijd het geval is). Voor seks heb je immers geen ogen nodig: reuk en tast zijn in principe voldoende. Vrouwen hebben geen als signaal fungerend rood gezwollen achterste gedurende hun oestrus zoals de chimpanseevrouwtjes. Seks was in eerste instantie een inwendig en uitwendig getriggerde reactie (inwendig: hormonaal; uitwendig: vooral de geur, maar ook de heup-taille verhouding bij een vrouw zou blijkens Buss een indicatie zijn voor de vruchtbaarheidsstatus van die vrouw). Vrouwen kunnen aan de T-shirt van een man ruiken of hij een symmetrisch gezicht geeft (een teken voor gezondheid en good genes) en mannen vinden de geur van een vrouw die aan het ovuleren is, aangenamer , wat natuurlijk niet per definitie impliceert dat dan het meest gevrijd wordt. Inderdaad blijkt bij een steekproef van Hadza’s (een stam van jager-verzamelaars in Tanzania) dat een meerderheid van zowel vrouwen als mannen denkt dat de vruchtbaarheid het hoogst is in de dagen na de menstruatie en er is in die dagen, niet in de eigenlijke ovulatieperiode, ook een copulatiepiek. Hebben vrouwen er belang bij hun ovulatie te verbergen? Of is hier een cyclus van toe- en afnemend verlangen aan het werk, waarbij men na vijf dagen wachten tijdens de menstruatie extra dosissen verlangen heeft opgebouwd? Blijkens David Buss uiten vrouwen in hun ovulatieperiode bij het beoordelen van gezichten ook een voorkeur voor mannelijk-uitziende gezichten (testoteron!?) en voor de reuk van dergelijke mannen. Maar vrouwen veranderen daarom niet van partner in de ovulatiedagen van hun menstruatiecyclus.
De politici bekommeren zich blijkbaar niet erg over onze toekomst, wel over hun persoonlijke. Als ze overmorgen maar herkozen raken en weer minister van si of minister van la zijn. Nu, dat is misschien te cynisch of te populistisch, maar toch. De tijd van de ineengestuikte alomvattende ideologieën en van de “Grote Verhalen” is blijkbaar nog niet afgelopen. Toch wordt niet alleen de verdere evolutie van het klimaat maar ook ons lichamelijk uitzicht en onze geest, naast heel wat andere aspecten, bepaald door het soort beslissingen dat we vandaag of morgen (in de letterlijke zin) zullen of zouden kunnen nemen. Zullen de politici ter verantwoording geroepen worden wanneer in 2050 de ganse mensheid aartslelijk is en overal flaporen heeft? De kwestie van onze antropologische evolutie, van de toekomst van de arbeid, enzovoort blijft een discussieonderwerp van wetenschappelijke en minder wetenschappelijke specialisten en excentrieke denkers: topbiologen, topmedici, topingenieurs die zich onledig houden met robotica, toppsychologen die het gemunt hebben op ons brein en onze geest (“mind”) die in dat brein zou schuilen, enzovoort (de traditionele sociologie stelt in een neoliberale samenleving begrijpelijkerwijs niet veel meer voor; immers à la Margaret Thatcher: “And you know, there is no such thing as society.”). Politici blijken niet langer greep te hebben op de krachten die het maatschappelijk uitzicht op halflange termijn bepalen, zelfs niet op de korte termijn. Dat is zo, niet omdat ze dom zijn, maar omdat een concrete langetermijnvisie hen amper interesseert. Ze staren zich blind op de eerstvolgende verkiezingen en op de vraag hoe ze zich best profileren in de vluchtige en wispelturige media.
Het Laboratorium was er op vrijdag ineens voor om het bloed eerst af te nemen het pas in tweede instantie te testen op HIV en hepatitis en dan het bloed van mensen met HIV en hepatitis gewoon weg te gooien. Alleen het testen op gewicht en lengte (BMI) en bloeddruk en bloedgehalte zou dan al vóór het afnemen van een halve liter bloed hoeven te gebeuren en dan hoefde er veel minder personeel mee. Dat je dan een aantal patiënten met HIV en Hepatitis B en C voor niets een halve liter bloed zou afnemen, dat was dan blijkbaar gewoon pech voor die mensen.
‘Zomaar, heer,’ zei Eochaid. ‘Gewoon een praatje om de tijd te doden.’ Hij draaide zijn hoofd om zijn onschuldige lach te laten zien, en stopte even met peddelen. Aangezien Harbrands soldaat aan het andere eind van de boot gewoon doorpeddelde, maakte het scheepje onmiddellijk een zwenking naar stuurboord. Urendel greep in paniek beide boorden vast, verhief zich een eindje van zijn doft, zag in dat dit zinloos was en zakte weer neer. Dit alles verhoogde de instabiliteit nog; het bootje schommelde en dreigde even te kapseizen, zodat Harbrand vloekend orde moest scheppen. ‘Blijf zitten!’ schreeuwde hij tegen de monnik, en tegen Eochaid: ‘Doorroeien, hondsvot!’
Het vlees spuwden ze weer uit. Bloed was het enige waar ze op uit waren. Nooit hadden ze genoeg. Ver­honge­ren zouden ze echter niet doen. Vanaf nu was Zohra er immers om hen te voeden. Ze was tot het ergste bereid om hen sterker te maken. Zelfs Lievens bloed mocht niet verspild worden. Het waren tenslotte haar kinderen. Door de monsters zijn bloed te schenken, kon hij in hen een tweede leven leiden. Ze miste hem nu al.
Om kwart over twaalf werd ik gebeld dat iemand was ingestuurd voor een stuitbevalling, maar ze had al een poos geperst bij 7 cm. Alles was oedemateus (opgezet). Toen ik kwam leek ze tegen Volledige Ontsluiting aan, het laatste randje was weg te duwen. Persen deed ze eerst niet goed, later een kwartier wél maar ze kwam niets verder. Dus maar een keizersnede. Gelukkig had de meest ervaren anaesthesist dienst. Dus terwijl ik oplette of alles wel steriel op de tafel kwam gaf de anaesthesist spinaal. Ze was steeds onrustig, wilde niet goed stilzitten. De spinaal was in één keer raak. Toen kon ik de huid gaan desinfecteren. Het viel op dat de katheter die de leerling verloskundige had ingebracht niet goed zat. Dat zouden we dan tijdens de operatie wel oplossen. Ineens ademde ze niet meer. De spinale was te hoog gekomen en had ook de ademhalingsspieren verlamd. Maar haar beademen lukte de anaesthesist ook niet en een beademingsbuisje lukte ook niet. En toen was ze dood. En het kind twee minuten later ook. Er werd nog wel gereanimeerd, maar helemaal kansloos, natuurlijk. Volgens locaal gebruik mocht het kind niet in de moeder blijven zitten, dus dat moest ik er nog uithalen. Daarna zat ik erbij toen de anaesthesist zijn spijt betuigde aan de arme echtgenoot.
Dit kan je inspireren om je leven te gebruiken om nieuwe vormen op te bouwen en nieuwe verbeteringen te creëren.  Het kan zijn dat je dingen wilt manifesteren die voordien enkel interesses waren. In de buitenwereld zul je een revaluatie van vele systemen zien.  Er zal eerst een Onthulling zijn over het niet werken van deze systemen.
‘Inderdaad. Ik zou het maar in gedachten houden, want de aanslag wordt niet mals.’ Ze trekt de deur open en stapt naar buiten. Op de stoep draait ze zich om. ‘Vergeet u niet dat hij ieder jaar terugkomt. En er zijn plannen hem cumulatief te maken.’
1. de mensen waren behept met open genen: alles (coöperatie, competitie, agressie, maar ook gedrag in andere domeinen) was mogelijk. In de precaire bestaanscontext werden de agressieve en competitieve genen echter op xxxoff geswitcht. Agressie (maar geen wreedheid) kwam wel aan bod in de jacht en de oorlog.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *