“Amerikaans gemaakt overlevingsuitrusting overlevingsuitrusting reddit”

Al evenzo steiger ik wanneer ik dieren zie mishandeld worden. De eerste twee mishandelingen van dieren waarmee ik als kind werd geconfronteerd, betroffen het kelen van het slachtrijpe varken dat we kweekten, en een paar bengels die de staarten van twee katten in een knoop hadden gelegd. Maar het begrip dierenrechten vind ik uitermate misleidend, al is het woord gemeengoed geworden, en daardoor eigenlijk inhoudsloos. Dieren hebben tegenwoordig “rechten”. Enkele jaren geleden werd in de Verenigde Staten een man gerechtelijk in beschuldiging gesteld nadat hij bij een echtelijke ruzie de goudvis uit zijn bokaal had geplukt en op de grond had doodgetrapt. En in het slachthuis van Anderlecht doe je met een koe niet meer wat je wil. En moslims moeten verdomd goed opletten hoe ze hun schapen slachten.
Ik heb het meegemaakt dat aan de toog van dat KultuurKaffee twee jongeren (studenten ongetwijfeld) ietwat luidruchtig (zoals het daar paste) zaten te discussiëren met een oudere man met grijs haar. Het ging over kernenergie, geloof ik. Na een uur of zo waren ze op een dood punt gekomen en vroeg één van die studenten aan de ouwe heer: “Wie zijt gij eigenlijk?” Gij dus, niet U! “Ik ben hier de rector,” zei ie alsof hij zei: “Hmm, die pint smaakt me.” Dat was Oscar Steenhout in 1987, of zo.
Vanaf 22 maart 2011 komt de instroom van kosmische energie binnen via Ram. Ram is verbonden met het mannelijke voor zowel de man als de vrouw. Uit evenwicht zijnde mannelijke kracht kan in deze periode zijn slagkracht verliezen.*6 Egoïsme, machogedrag, hardheid en strijd worden niet ondersteund en kunnen vervallen in onvoorspelbaar gedrag en chaos. Het overlevingsmechanisme staat dan in Weegschaal, daardoor komt er nadruk te liggen op verbindingen, relaties en op de ander. Er moet worden samengewerkt, vanuit de overleving is dit dan niet vanuit vrije wil. Diplomatie en onechte verbindingen vanuit afhankelijkheid en om toch je voordeel te behalen zijn dan de drijfveren. Dit geldt voor zowel het bedrijfsleven, internationaal (landen), als op persoonlijk niveau. De zwarte Maan staat in Ram van 22 maart 2011 tot ongeveer 18 december 2011 en daarna nog even kort van 4 februari 2012 tot 20 maart 2012.*6
Productomschrijving door messenshop.nl:Houten kistje met daarin de meest uitgebreide versie van de Victorinox Survival Kit met SOS set. De 52 functies zijn individueel beschreven (engelstalig).Door het formaat van dit artikel geldt de genoemde prijs enkel voor verzending binnen Nederland. Verzending naar overige Europese landen is ook mogelij
Ik vrees dat door meer en meer toegeven bovenstaand automatisch gaat volgen. Als je minkukels die met anderen geen rekening willen houden in alles hun zin geeft lijkt mij dat je dan daar de basis voor legt.
Gelukkig mag ik mij niet veel later gelukkig prijzen, want ik word oma van vijf konijntjes met een hele lichte vacht. Ondertussen ben ik al gewoon geraakt aan de kleur van die bijna witte hummeltjes, want weet nu dat ze door die kleur veiliger zijn voor de boze vogel!
Natuurlijk had ik ook mijn dagboek met afdrukken. Het was al oud, het had een muffe geur, natuurlijk verval had zijn werk gedaan. Verbleekt door licht, aangetast door zilvervisjes en vocht, doorgelopen inkt en om zich heen vretende lijm, papier dat van nature organisch was en dus tot stof verging, het was allemaal niet voor de eeuwigheid.
Gezien de mogelijkheden oneindig zijn, wordt het excessieve volmaakte saaiheid, een vorm van verkeerd begrepen dandyisme. Beter werken op beperkt materiaal waar het vertrouwde en het nieuwe nog onderling “converseren”. Zoals bv. Brian Eno stelde voor computermuziek:
Om zich veilig te voelen voor de toekomst en om zich te verzekeren van een constructieve evolutie, is de verzoening van generaties, politieke partijen en wetenschappelijke paradigmata noodzakelijk. Niet te verdringen, maar te integreren en tolereren, vraagt om een begrip van orde dat allen ondersteunt en duidelijkheid en éénpuntigheid (het woord dat aan vele woordenboeken zal mankeren) verzekert. Dubbelzinnigheid kweekt dubbelhartigheid, teleurstelling, ongeloof en uiteindelijk perversie, neergang en vernietiging. Het gaat er allereerst om de intelligentie en de rede te bewaren daar emoties altijd tot van alles en nog wat zullen aanzetten. Derhalve is het onvermijdelijk in de liefde voor duidelijkheid te kiezen. Van deze duidelijkheid zal men een eerlijke kans hebben om te kiezen zodat men zichzelf niet gedwongen zal zien tot iets of ertoe geforceerd zal zijn ergens uit te stappen. Een grotere continentie van kultuur zal een minder experimenterende mensheid scheppen met een betere vastbeslotenheid in haar ondernemingen.  
De Stanley Food Jar is een lekvrije thermosbeker- of pot, gemaakt van dubbelwandig roestvrij staal. Het blik kunt u eenvoudig dicht of open draaien en de grote opening maakt drinken of eten uit het blik gemakkelijk. Dankzij de goed geïsoleerde binnenwand blijft eten tot 15 uur warm of gekoeld. De behuizing is gemaakt van extreem sterk RVS, waardoor
(Die vuile oorlog die je voelt, die aan je lijf kleeft, maar die je niet ziet. Toch niet alhier: hier kennen we geen Diamantwijken, geen in sociaaleconomische quarantaine geplaatste banlieues, ook geen heftige, compromisloze en politie-geleide uitgeverijen die weekbladen drukken op 60.000 exemplaren, niemand hier die weet over welke profeet men nu eigenlijk spreekt of schrijft of tekent (er zijn er zo veel, van die profeten!), hier ook geen zo groot geconcentreerd kapitaal dat op zijn eentje ergens in Libië of in Syrië een ganse militie op de been weet te houden. Hier wordt hoogstens voor wat catering gezorgd: broodjes met noordzeesalade.
Herzien. Nog steeds een aardige film over een sympathieke gozer uit de sloppenwijk die met het nodige geluk zijn weg naar het geluk vindt. Een aantal pijnlijke momenten, zoals de dood van zijn moeder door religieus geweld, of zijn broer die zich zijn vriendin toe-eigent. De afloop wordt al bijna aan het begin weggegeven, maar voelt erg bevredigend. Mooi is het moment dat hij haar voor het eerst zoent, en met name omdat de locatie haar litteken is. Dat zegt zoveel over iemands karakter.
De Nederlandse bands zijn eigenzinniger en daardoor veel meer gevarieerd en bovendien hebben zij hun muziekscene en cultuur vele malen op een hoger plan kunnen tillen dan de onze, kijk naar de TV programma; s zoals The Voice of Holland, The X-faktor en ga zo maar door. Ik zie dat binnen onze gemeenschap niet gebeuren.
Zwaai, stap. Negeer de pijn in je rug, de kramp in je benen. Zwaai, stap. Zoek het ritme en stop met zo wild te zwaaien. Samuel hoorde iemand roepen. Hij weigerde op te kijken en bleef geconcentreerd naar het graan voor zich staren dat met elke beweging van zijn zeis op de grond viel. Hoe lang was hij nu al bezig? Dit veld leek eindeloos te zijn. Het zweet stroomde over zijn gezicht, elke spier in zijn lichaam smeekte om een pauze. Pas toen hij zijn naam hoorde, stopte hij. Met trillende handen legde hij de zeis naast zich neer en ging er naast zitten. Gaetan kwam over de lege stroken op het veld op hem af gelopen, een fles in zijn handen. Samuel kon de energie niet opbrengen om te zwaaien. Hij zag de andere mannen, die hun deel van het veld al lang gemaaid hadden, bij de tractor staan wachten. Hij kende een paar van de mannen, de meesten waren nieuwelingen. Net als hij, toch een beetje.
‘Je mag dan wel herboren zijn, een nieuw lichaam hebben, toch ben je nog altijd die vuile smeerlap van vroeger. De leraar die altijd zo krampachtig probeerde om populair te zijn, zelfs al moest hij daarvoor meehuilen met de wolven. En nu kom je in mijn huis, om mijn zoon te beschuldigen.’
Lars en ik zaten in de tuin. Het was een warme avond. In het schemerlicht zag ik zijn grijzende slapen niet. Ella’s slaapkamerraam stond open. Een briesje speelde met de gordijnen, zoog ze naar buiten, liet ze wapperen, duwde ze weer naar binnen.
Illusie: Iets dat vals is voor echt aanzien. Gewoonlijk toegepast op het verschil tussen materiëel geïdentificeerd zijn en spiritueel gericht zijn. Het tijdelijke of materiële wordt als illusoir beschouwd aangezien het gedoemd is te veranderen terwijl het bestuur van de vorm, de geest die resulteert uit het gelijkrichten met de ziel, en de ziel zelf, wordt beschouwd als zijnde eeuwig daar ze refereert aan de onveranderlijkheid van het zelfbewustzijn en de werkelijkheid der verandering, de tijd zelf.
Het kleine vrouwtje sloeg er geen acht op en tikte met haar lange nagels op de tekening die nog steeds tussen hen in op het bureau lag. ‘Hier. Shinigami. Dat is de oorzaak. Hij heeft – hoe zeg je dat? – zijn neus ergens ingestoken, niet slim. In Japan geweest?’
Hier spelen natuurlijk belangrijke culturele verschillen mee. Een gift van de ene partij verplicht hier in principe de andere partij tot helemaal tot niets. Je kunt wel iets geven maar de ontvangende partij dan ook tot reparaties of onderhoud te verplichten, dat is gewoon niet aan de orde, al wordt dat in Nederland wel gedacht.
Sexueel kan het gebeuren dat een bepaald soort van geweld erbij betrokken is. Twee mensen kunnen corrumperen en in dezen de beheersing verliezen hun relatie hierbij verloren zien gaand. Sex kan worden geforceerd door extra stimulatie in de vorm van boeken, films en andere middelen. Dwangmatige sex echter is een andere definitie van neurotische sex: sex vervreemd van de liefde en de ziel. Sexuele fixaties zijn het resultaat van psychische konflikten die volgen op de obstructie van het zelfrealisatieproces. Zelfrealisastie mislukt als het idee van de emancipatie niet goed begrepen is. Emancipatie betekent bevrijding, maar niet wetend waar men vrij van moet komen corrumpeert men makkelijk in een lustmotief. Emancipatie is niet eenvoudig rolomkering van mannen en vrouwen: een ieder mag bewijzen net zo kundig te zijn als de ander: niettemin kan men nog net zo afhankelijk zijn staande in de schoenen van de andere persoon. Het idee van onafhankelijkheid staat centraal voor de werkelijkheid van de emancipatie. De vraag is: hoe relaties te behouden als men onafhankelijk wordt. Het antwoord schuilt in de manier waarop men zich gelijk richt. Iedereen moet zich gelijkrichten met de ziel om de intelligentie en het geluk te behouden ondanks de opofferingen. Maar verschillend in de politiek van het zich gelijkrichten betekent emancipatie vaak het verlies van met wie men in de lust verbonden was. Sex-vrienden zijn geen echte vrienden, net als drugs-vrienden of vrienden in de misdaad. Alleen als twee sex- drugs- of misdaadverslaafden samen besluiten te genezen en zich gelijk te richten met de ziel met bij voorkeur dezelfde methode zal de relatie gehandhaafd blijven. De wereld te genezen van zijn corruptie is zodoende dus een zeer twijfelachtige onderneming. Gewoonlijk behoudt men het evenwicht van corruptie en verlossing daar het geen moed voor de vooruitgang van allen inhoudt. Het gevaar van het kweken van oppositie weegt op tegen het lijden onder het handhaven van het onvervulde. Niettemin zijn oorlogen het resultaat van een gebrek aan de juiste vooruitgang. Het handhaven van misère betekent dat men een bepaald soort onrecht handhaaft dat de gemeenschap tot waanzin voert hetgeen dan weer resulteert in een blind idee van vijandschap. Moeder natuur geen recht doend b.v. kunnen we de mensheid in een staat van oorlog aantreffen voor het heil van elementaire behoeften als water of energie. Niet in staat te ontkomen aan het diktaat van de emancipatie is het enige goede antwoord zich op zo’n manier gelijk te richten dat de oorspronkelijke lust herkend is en veranderd is in liefde voor hetzelfde object. Als men zich b.v. verlustigde over de sex, is het onvermijdelijke gevolg daarvan dat men een werklast moet accepteren in het zijn van liefde voor de sexualiteit. Als b.v. de mensheid zich heeft verlustigd in een arbitrair en geperverteerd tijdsbegrip, is de enige uitweg daaruit de Tijd recht te doen door de werklast te accepteren die een meer ontwikkeld idee gebiedt. Op deze manier wordt de afleiding in de richting van andere onderwerpen voorkomen en vijandschap belet. Het marcheren met een swastika b.v. zal het probleem niet oplossen van een geperverteerde sexualiteit en een wanbestuur van de tijd. 
De Model 72 Diamond Medium is een diamanten slijpsteen geproduceerd door het Amerikaanse Eze-Lap. Deze steen is zeer geschikt voor het slijpen van survival- en jachtmessen. Daarnaast is deze slijpsteen ook te gebruiken voor het aanscherpen van gereedschap. Tijdens het slijpen met deze steen hoeft er geen water of olie gebruikt te worden. De korrelg
6 woensdag 18 maart 2015 Pagina 6 Zonnebloem Dinsdag 31 maart vindt, in samenwerking met de Seniorenvereniging een Paasviering plaats in Baexheimerhof met een Eucharistieviering en aansluitend gezellig samenzijn en optreden van smartlappenkoor Om te zumpe. Aanvang uur. Eigen bijdrage van 5,- euro voldoen op de middag zelf. Aanmelden kan tot 28 maart bij Zonnebloem: Mien Hebben, tel of Monique Custers, tel of Seniorenvereniging: Mia Smeets, tel of Willy Rooswinkel, tel Vivo doet Zaterdag 21 maart worden in Buggenum de ramen gewassen, aanvang 9.00 uur. We maken er een gezellige happening van. Doe mee en meld je aan via of bij Berikstraat1. We gaan door tot het sop op is. Dorpsschouw Progressief Leudal brengt 21 maart een bezoek aan Buggenum om met inwoners, vertegenwoordigers van verenigingen en Dorpsraad van gedachten te wisselen over actuele onderwerpen. Iedereen is welkom om 9.15 uur in gemeenschapshuis de Roffert. ZijActief Mandag 23 maart workshop geursteenkettingen maken, aanvang uur in BMV de Nassaurie, voor de dames die zich hiervoor hebben opgegeven. Paasviering Zonnebloem en Senioren nodigen alle leden uit voor de Paasviering op dinsdag 31 maart om uur in de Klokkenstoel. De Fuchsia s luisteren de middag op met een vrolijke noot en na de loterij (lot 0,50 euro per stuk) is er gelegenheid om een kleinigheid te eten. De eigen bijdrage is 3,- euro. Opgeven kan tot 24 maart bij Toon Janssen, tel of Leny Boonen, tel Geloof en Ongeloof in de Oertijd Oud papier Zaterdag 21 maart komen de leden van drumband Heroméne het oud papier ophalen vanaf 9.00 uur. Potgrond Zaterdag 14 maart heeft de jaarlijkse potgrondactie plaatsgevonden. Tot en met zaterdag 21 maart kunnen bestellingen nog doorgegeven worden via tel. (0475) of Pelgrimagereis Op woensdag 25 maart is er een informatieavond in de Credozaal te Heythuysen over de spirituele en culturele pelgrimagereis naar Italië. Aanvang uur. U bent van harte welkom. Lees meer over deze reis op : HEYTHUYSEN – Onze prehistorische voorouders uit de Oude Steentijd waren intelligente mensen. Ze kenden geen schrift, geen internet, maar in elk vak dat voor hen van belang was, hadden ze het meesterschap verworven. Ze wisten precies waar en wanneer bepaalde dieren of planten te vinden waren. Ze waren meesters in het maken van het meest uiteenlopende gereedschap, konden draden en touwen twijnen, textiel weven, netten knopen en manden vlechten. En net als de San in Afrika gebruikten de vrouwen in dat verre verleden al kerfstokken om hun menstruatiecyclus te controleren. Ze waren meedogend en gastvrij voor hun medemens. Alleen zó konden zij overleven in een vaak onherbergzame omgeving. Op dinsdagavond 24 maart gaat het echter over de vraag of deze verre verwanten uit de Oertijd ook mensen waren die geloofden in een Opperwezen of Schepper en een hiernamaals. Aan de hand van een PowerPoint presentatie proberen Martin en Cristi Bless-Fernández hier een antwoord op te geven. Aanvang uur in de Credozaal, Biesstraat 2a te Heythuysen. Na de pauze is er volop gelegenheid om over dit thema van gedachten te wisselen. U bent van harte welkom. HVV Dinsdag 7 april paasbrunch in de parochiezaal, aanvang uur. Het bestuur vraagt voor deze avond geen eigen bijdrage. Wel graag opgeven voor zondag 29 maart bij een van de bestuursleden (telefoonnummers zie programmaboekje). Zang en Vriendschap Zondag 22 maart luistert seniorenkoor Zang en Vriendschap uit Leudal West de Hoogmis van 9.00 uur in de St. Jacobuskerk in Hunsel op. Dit in het kader van het zilveren jubileum van dit koor. In het koor zingen 55 plussers uit Hunsel, Thorn, Kessenich en Neeritter. Zij repeteren iedere donderdagmiddag in de Mortel in Ittervoort. Het repertoire is zeer wisselend van meezingers tot musicalgezangen en van profane tot geestelijke muziek. Wilt u ook meezingen of meer info? Neem dan contact op met Nelly Hendricks, Margarethastraat 58, Ittervoort, tel. (0475) ; Ria Munnecom, Driessenstraat 18, Neeritter, tel. (0475) ; Nell Zimmermans, Vlasaardstraat 4a, Thorn, tel. (0475) of Theo Korsten, Wilgenstraat 11, Hunsel, tel. (0475) Paaseieren Maandag 30 en dinsdag 31 maart paaseierenactie door gemengd koor Vivace (tien eieren 3,50 euro; twintig eieren 7,- euro; hele tray met dertig eieren 10,- euro). Niet thuis? Bel dan met Jos Timmermans, tel. (0475) of via het gastenboek op Voorjaarsconcert Zaterdag 21 maart verzorgt Maas- en Neergalm in gemeenschapshuis In d n Haammaeker aan de Hoogstraat het traditionele voorjaarsconcert, aanvang uur. Naast zangvereniging Maas- en Neergalm, zullen zanggroep Just2b uit Heythuysen, gemengd koor Bel Canto uit Helden en mannenkoor Manoeuvre uit Weert voor het voetlicht treden. Na afloop is er nog een gezellig samenzijn, waarbij volop gelegenheid is om het gezamenlijk Thekezingen te beoefenen. Iedereen is welkom. Paaseieren Op zaterdag 21 maart zal Kindervakantiewerk weer paaseieren aanbieden (3,50 euro per doosje). Keizerbosch Het kienen is verplaatst naar dinsdag 24 maart om uur bij klooster Keizerbosch. Zaterdag 4 april om uur paaseieren rapen voor kinderen van 1 jaar tot en met groep 5 van de basisschool. NVV St. Martha Donderdag 26 maart creatieve avond, aanvang uur. Opgeven kan tot en met 19 maart. Eigen bijdrage 5,- euro (twee stukjes 10,- euro) te voldoen bij opgave. VV St. Ursula Maandag 23 maart verzorgt Annie Schreuders-Derks van Heemkunde in Leudal BUGGENUM – Inschrijvers kunnen het boek Buggenummers 2014 in beeld ophalen op zondag 29 maart tussen en uur in gemeenschapshuis De Roffert, Berikstraat 11. Ook overige belangstellenden kunnen het boek dan kopen. De eerste exemplaren worden, na een korte toelichting, om circa uur uitgereikt aan de hoofdsponsoren. Inschrijven voor de boeken 2014 en 2004 kan nog tot uiterlijk zondag 22 maart boek ,50 euro, boek ,50 euro). Zonder voorinschrijven is de prijs van de boeken 22,- euro en 17,- euro. Aan de betalers per bank het verzoek om uiterlijk op 22 maart hun bestelling te hebben betaald (rek nr NL- 55RABO ). Naast het uitreiken van het boek wordt een overzicht gegeven van de werkzaamheden van Stichting Buggenum door de Eeuwen heen (BddEh). Ter oriëntatie kunnen belangstellenden ook eens vrijblijvend binnenlopen in de heemkamer in het voormalige St. Antoniusklooster aan de Berikstraat 11a (maandag tussen 9.30 en of op afspraak ). Volkskundig bureau NostalNu een presentatie met als thema: van Esjelengoansdig tot Paosje. Aanvang uur in café Houben. Naast leden zijn ook introducees welkom. Herinnering voor de dames die zich hebben opgegeven voor de try out Bella Italia te Melick. Deze vindt plaats op donderdag 19 maart. Vertrek om uur. Paaskienen Buurtvereniging Berg en Dal organiseert donderdag 19 maart het traditionele Paaskienen, aanvang uur in café Servaas. Iedereen is welkom. BV de Mortel Van 16 tot 21 maart komt één van de bestuursleden langs voor het ophalen van de contributie. Vrijdag 3 april om uur jaarvergadering met aansluitend kienen voor alle leden vanaf 10 jaar. Opgeven voor het kienen kan bij Gerry Wieringa, Mortel 8a tot en met dinsdag 24 maart. Bijdrage 5,- euro per persoon. LKV Donderdag 26 maart kienen met mooie prijzen. HORN Zaterdag 28 maart vanaf uur kransen maken van palmtakken en coniferengroen voor de drie wegkruisen van Horn in basisschool De Mussenberg. Leden en niet-leden zijn welkom om een kijkje te nemen of om mee te helpen. Tijdens de inloopmiddag op woensdag 25 maart worden de gele en witte bloemen gemaakt voor op de kransen. Woensdag 1 april wordt de Kroniek Horn 2014 gepresenteerd, een lustrum-uitgave. Voorafgaand aan de presentatie geeft Jan Schuren een voordracht over Limburgs: waat n taal. De entree is gratis. Locatie: aula van basisschool De Mussenberg. Bob Luijks, natuurfotograaf uit Horn, neemt u op woensdag 29 april mee naar de natuur in de eigen omgeving tijdens de lezing Natuur in Midden-Limburg. NEER – Woensdag 25 maart jaarvergadering in gemeenschapshuis d n Haammaeker, aanvang uur. Na de pauze zal Ton Hendrikcs uit Kessel de aanwezigen bijpraten over de vordering van kasteel Keverberg te Kessel. Meer info: Cultuurreis Van 19 tot en met 26 augustus organiseert pastoor Schwillens in samenwerking met de stichting Bon Pas
teur een bedevaart- en cultuurreis naar Polen, in de geest van het leven van paus Johannes Paulus II. In de kerken van Roggel, Neer, Heibloem, Haelen, Nunhem, Horn en Buggenum liggen folders met meer informatie. Tevens is er op dinsdag 7 april een infoavond hierover om uur in het parochiehuis, Kerkplein 4 te Neer. Meer info en/of een inschrijfformulier is ook te verkrijgen op woensdag en donderdag van uur in het parochiesecretariaat, Pastoor Ruttenhofje 6a in Roggel, tel of kpnmail.nl. Happy Hardcore Party Op zaterdag 4 april verzorgt kerngroep Energy een super gave Happy Hardcore party. Natuurlijk zal er ook voor degene die er niet van houden vaker een ander stukje muziek worden gedraaid. Iedereen (ook al kom je niet uit Roggel) vanaf groep 8 tot en met 15 jaar is van harte welkom in het Sjor op Pastoor Hanraetsstraat 5 in Roggel. De deuren zijn geopend vanaf tot uur en de entree bedraagt 2,- euro. DJ Timebeatz maakt er opnieuw, samen met jullie, een kei sjiek feestje van.
Nu, wij kennen jullie situatie niet in detail, en we vinden het vervelend voor jullie dat het zo hoog is opgelopen. Dat zijn nogal hectische dingen. Je vertelde dat er hulp was ingeschakeld voor het gezin en wat betreft de financieen. Je zei dat je nogal veel dingen kocht. Koopziekte staat natuurlijk op de loer, en spekken de borst van de man vet, zodat het de nakers aantrekt (dan wordt het zogezegd een ‘kannibalen feest’). De nakers mesten een man hiertoe vet. Dat gebeurt dan in de ziel, je energetisch lichaam, en het borstspek houd dan de moeder gnosis tegen met alle gevolgen daarvan. Nu, dat even algemeen, want wij kennen natuurlijk jullie situatie niet volkomen.
Realiseer je je dat je hier zelf een ketting aan je been legt door te stellen dat het leven een doel heeft? Ik reageer niet op je omdat je je dat niet realiseert maar omdat je het aanhaalt. Inderdaad, als je besluit dat je geen vrede hebt met het feit dat leven twee zijden heeft, genot en pijn, dan heb je inderdaad een probleem. Genot en pijn zijn twee kanten van dezelfde munt, het een kan niet zonder de ander.
Psychiatrie en geestelijke gezondheidszorg moeten voor 90% uit het ministerieel departement ‘gezondheid’ gelicht en horen voor 90% in – psychosociaal – Welzijn thuis. Dit is de enige mogelijkheid voor de overheid om iets te doen aan de vele zogenaamde psychiatrische of mentale of wat dan ook ‘ziekten’ en om ook het aantal zelfmoorden tot een vergelijkbaar cijfer, jammer dat ik zo moet spreken daarover, met b.v. Nederland terug te brengen, namelijk tot de helft te herleiden. Terwijl men in Nederland weet dat daar nog eens de helft af kan. Ik denk dat wij in de komende jaren inderdaad niet anders zullen kunnen dan deze psychiatrische sector, als de stal niet drastisch uitgemest wordt, volledig af te wijzen en de mensen, vooral via de media en het publieke forum, de raad geven ervan weg te blijven. Maar dat zal niet gemakkelijk zijn, want de sector vormt de machtigste lobby in België op dit ogenblik. Toch geloof ik dat wij hen met lengte zullen kloppen, via onze menselijkheid, humor, eerlijkheid, enz.’
Tussen 20 en 21 uur, na de uitzending, kan je deelnemen aan een speciale poll, dit met een eenvoudig smsje. Zo blijf je ervan op de hoogte hoe het verloop van de oorlog door het geheel van de kijkers wordt ingeschat. En ook of je op de lijn ligt van de “general mood”. Bij die poll moet je kiezen tussen twee duidelijk tegengestelde alternatieven, die trouwens elke avond precies dezelfde zijn. Vind je op basis van de bekeken aflevering dat we in de oorlog aan de winnende hand zijn, dan luidt de keuze: “We hebben de vijand vandaag beslissende nederlagen toegediend.” Dan stuur je een smsje naar 4571. Het andere alternatief is niet omschreven als “We zijn aan het verliezen” of “De vijand heeft veel terrein gewonnen”. Dat zou inderdaad te demoraliserend zijn. De tweede minder gunstige antwoordmogelijkheid klinkt zo: “Zonder versterkingen en bijkomende middelen zal de vijand niet definitief verslagen kunnen worden.” En je stuurt in dat geval een smsje naar 4572. Uiteraard kan je ook meedoen via de rode knop, maar dat brengt Telenet en Proximus veel minder op, en onze loonkostenhandicap t.o.v. de vijand wordt er niet door gemilderd.
Wat betreft het winnen en verliezen met een spel is het belangrijkste om te onthouden niet je ziel te verliezen; niet het gewetensvolle op te geven. Willen winnen, maar het spirituele bederven mag je weliswaar materiële macht of een positie bezorgen, maar in feite is de essentie verloren. De verliezers zijn de kankeraars: corrumperend valt men voor de verleiding van de bedwelming met een winstmotief, het karakter bedervend met illegitieme praktijken. Daarom is niet de materiële uitkomst beslissend maar de ervaring van het spel zelf: in feite houdt het levensspel nooit op hoewel het voortdurend van vorm veranderd; b.v. deze generatie is bang voor sex, terwijl de voorgaande er bovenmatig positief over kon zijn. Beiden hebben een gebrek aan goede regulatie of planning van formele bevrijding en kultuur gemeen. Essentiëel voor de vooruitgang hierin is het afzwakken van het winstmotief: geld en dergelijke is niet werkelijk zo belangrijk als eenmaal bekend is met wie men te maken heeft en wat de mogelijkheden van spenderen en verdienen zijn. De kwaliteit van de speler en het spel is van belang, niet zozeer de hoeveelheid spelers of de winst die dat zou opleveren. Hieruit kan het belang worden afgeleid van het opwaarderen van de formele structuur van de samenleving en op die wijze bekrachtigen van de kwaliteiten van de daarbij betrokken mensen. 
KUNSTRONDE KUNSTEILANDEN AMSTERDAM Speciale Kunstronde van zondag 11 December 2011 Extra Events : Wijnproeverij, Muziek & Kunstloterij Extra KEA evenementen… Wijnproeverij van de Wijnkelder Brouwersgracht.
Miranda hapte naar adem. Laura gilde. Het deurtje draaide verder en klapte helemaal open met een muzi­kale tinkel. De klap was hard genoeg om het glas te kunnen breken, maar dat gebeurde niet. Het spiegel­beeld verdween en de echte Miranda stond daar, alleen, in de kamer met haar handen tegen haar buik, haar gezicht vertrokken van de pijn.
Deze graad wordt ook wel de graad van ‘stabiliteit’ genoemd. Het is geen rustige standvastigheid; het is een daad van weerstand voor zelfbehoud. De gehele persoonlijkheid (de man) is ferm en energiek, uiterlijk koelbloedig, maar van binnen brandt het… Zij willen de storm doen bedaren en de elementen terug in evenwicht brengen…Zij zijn degenen die niet in paniek zullen raken en zo betrouwbaar zijn ‘als een rots’, aldus citaten uit het boek van Koppejan.*3
De irissen van het monster waren zwarter dan de duisternis in de tunnel. Lieven verwijderde zijn mond­masker en keek goedkeurend naar het kunst­­werk. Het tl-licht dat van het platform een beetje verderop in de tunnel sijpelde, voorzag het gedrocht van een onwer­ke­lijke schijn. ‘Je hebt jezelf weer eens over­troffen,’ zei hij.
Ze schoof vier ringen aan haar vingers toen ze even bij een diepe winkel met beddenhoed bleef staan, stak een blauwe bloem in haar haar en veranderde haar manier van lopen bij het passeren van drie enorme aquariums (vol felgekleurde vissen ter grootte van haar vuist). Toen ze de bazaar uit de zuidelijke poort verliet was ze voor het oog en het gevoel niet langer meer Meyago Niloo, maar een willekeurige Lleroh-vrouw uit het noordelijke district van Ebyon.
Onze grote Griekse wijsgeer Aristoteles (4de eeuw vόόr de godverlaten Jezus de Nazarener; of was het dan toch onze eerste rockster, de genaamde Plato?) opperde dat de verwondering de bron is van alle filosofie. Aristoteles was dan ook een jongen boordevol nieuwsgierigheid, met ogen en oren die minstens even groot en spits waren als zijn verstand. Hij hoefde ook niet ver te zoeken om rondom hem de meest wonderbare dingen aan te treffen. Hij schreef er ellenlange boeken over, waarvan er vermoedelijk een hoop voor ons verloren zijn gegaan in de grote brand van de bibliotheek van Alexandrië (zo ergens in de 2de eeuw vόόr diezelfde goddelijke pretbederver). Aristoteles was zo begaan met de wonderen die zijn oog te beurt vielen, dat hij amper tijd had om op zichzelf te letten. Vermoedelijk vertikte hij het zijn haar te kammen. Met andere woorden: Aristoteles verveelde misschien menig ander mens met zijn details over de voorplantingsgewoonten van mosselen en schildpadden, maar zelf verveelde hij zich nooit of nooit. Verveling was een zelfervaring die hem volkomen vreemd was. Er was niets narcistisch aan hem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *